Ondrej Lenárd je jedným z popredných reprezentantov slovenského interpretačného umenia. Po ukončení Vysokej školy múzických umení v Bratislave (trieda Prof. Rajtera) pôsobil v Slovenskom národnom divadle ako dirigent, neskôr ako šéfdirigent a šéf opery. Súčasne, v rokoch 1977 – 1990, zastával post šéfdirigenta Symfonického orchestra Slovenského rozhlasu v Bratislave a tiež post stáleho hosťujúceho dirigenta v Japan Shinsei Symphony Orchestra v Tokiu (v roku 1993 sa stal šéfdirigentom tohto telesa). V rokoch 1984 – 1986 bol popri práci s rozhlasovým orchestrom i šéfdirigentom Opery SND. V rokoch 1991 – 2001 pôsobil v Slovenskej filharmónii ako šéfdirigent, od roku 1993 ako umelecký riaditeľ a súčasne v rokoch 1997 – 1998 prevzal Lenárd vo funkcii riaditeľa vedenie Opery SND. Od roku 2001 spolupracuje s Tokijskou filharmóniou, kde je stálym hosťujúcim dirigentom. V rokoch 2011 – 2018 pôsobil v symfonickom orchestri Českého rozhlasu v Prahe ako šéfdirigent. Ondrej Lenárd počas svojej bohatej umeleckej kariéry spolupracoval s celým radom popredných európskych operných sólistov a inštrumentalistov a s renomovanými opernými scénami: Viedenská štátna opera, Houston Grand Opera, Teatro Liceo v Barcelone, Štátna opera v Budapešti, Teatro San Carlo v Neapole, Národné divadlo a Štátna opera v Prahe. Hosťoval v Kanade, Brazílii, USA, Japonsku. V roku 1998 bol ocenený Rádom Ľudovíta Štúra, v roku 2002 prijal čestný doktorát Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici. Ondrej Lenárd má na svojom konte viac ako tisíc rozhlasových nahrávok, jeho diskografia obsahuje nahrávky pre spoločnosti OPUS, Naxos, Marco Polo a HNH International.
Sopranistka Andrea Vizvári študovala operný spev na Konzervatóriu v Bratislave v triede D. Bezačinskej-Podkamenskej. Pod jej vedením vyštudovala aj na Vysokej škole múzických umení v Bratislave. Na pôde Detmoldského divadla v Nemecku absolvovala trojmesačnú študentskú stáž (s úlohou Oscara z opery Maškarný bál G. Verdiho), ďalej sa vzdelávala na majstrovských speváckych kurzoch u S. Ghazarian, P. Dvorského a Z. Livorovej. Úspešne sa presadila na mnohých domácich i medzinárodných speváckych súťažiach. Získala napríklad I. cenu a cenu publika na Medzinárodnej speváckej súťaži I. Godina (2002), I. cenu na Súťaži slovenských konzervatórií v Bratislave (2003), II. cenu, cenu intendanta Lipskej opery, cenu prezidenta Kanadského lyrického divadla a cenu Hudobného centra na Medzinárodnej súťaži M. Schneidera-Trnavského (2004). Je laureátkou Medzinárodnej súťaže A. Dvořáka (2005), držiteľkou ceny za najlepšiu interpretáciu na Medzinárodných interpretačných kurzoch Sommerakademie Prag – Wien – Budapest (2006) a ceny „Objav roka 2010“ časopisu Hudobný život za stvárnenie Elvíry v opere Puritáni. V roku 2013 sa stala absolútnou víťazkou talianskej medzinárodnej súťaže „Trofeo la Fenice“, kde získala aj cenu publika. K jej najúspešnejším vystúpeniam patria koncerty v newyorskej Carnegie Hall, viedenskom Musikvereine, dublinskej National Concert Hall, galakoncert v Ateliéri lyrique montrealskej opery v Kanade, koncertné turné v Írsku, Holandsku, USA, Maďarsku, Poľsku a hosťovanie na významných európskych scénach ako Volksoper Wien, alebo Lipská opera. Okrem zahraničných projektov vystupuje Andrea Vizvári aj na mnohých podujatiach na Slovensku a v Českej republike, napríklad so Štátnym komorným orchestrom Žilina, Slovenskou filharmóniou, Pražskou komornou filharmóniou, Štátnou filharmóniou Košice a súborom Musica Aeterna. Zúčastňuje sa aj hudobných festivalov, na Bratislavných hudobných slávnostiach (2012) spievala sopránový part v premiérovom uvedení diela Carla Orffa Trionfo di Afrodite pod dirigentským vedením A. Rahbariho, na Jesennom festivale v Banskej Bystrici (2012) účinkovala v Requiem A. Lloyd Webbera. K jej ďalším úspechom patrí účinkovanie na letnom zámockom festivale v nemeckom Regensburgu (2013), kde hosťovala s Národným divadlom Brno v opere La Traviata. Pri príležitosti štátnej návštevy prezidenta Slovenskej republiky v Dánsku a Holandsku účinkovala Andrea Vizvári spolu s klaviristom M. Lapšanským na koncertoch venovaných dánskej a holandskej kráľovnej a jej rodinám. V auguste 2018 účinkovala na festivale P. Dvorského v Jaromeřiciach, kde spievala sopránový part v Beethovenovej 9. symfónii (Óda na radosť). Od sezóny 2009/10 je členkou operného súboru SND a od roku 2011 aj stálym hosťom Janáčkovho divadla v Brne.
Juraj Hollý debutoval v úlohe Dona Ottavia v opere Don Giovanni v Mannheinskom národnom divadle v júli 2018. V sezóne 2018/19 účinkuje v Mannheinskom národnom divadle v roli Duca vo Verdiho Rigolettovi a v roli princa v opere Láska k trom pomarančom od Prokofieva. Slovenský tenorista Juraj Hollý ukončil štúdium na VŠMÚ v Bratislave. Na opernej scéne sa po prvýkrát objavil v roku 2010 v komornej opere Wiener Kammeroper v úlohe Gernanda v Opustenom ostrove od Haydna a nasledovali mnohé ďalšie. V roku 2011 ho pozvali účinkovať na Festivale poľskej hudby v úlohe Paola Montiho v Pierre de Medicis od Poniatowskeho. V septembri 2012 sa Juraj Hollý stal členom Medzinárodného operného štúdia v Kolíne, kde okrem iného účinkoval aj v úlohe princa v Cenerentola od Wolfa Ferrariho. Počas štyroch sezón počnúc sezónou 2013/14 bol súčasťou divadla Theater Koblenz, čo mu umožnilo vybudovať si široký repertoár: gróf Almaviva v Barbierovi zo Sevilly, Tamino v Čarovnej flaute, Narraboth v Salome od Straussa, Nemorino v Nápoji lásky, spevák v Gavalierovi s ružou, Freddy v My Fair Lady a iné. Počas tohto obdobia bol častým hosťom v Štátnej opere v Prahe a v Národnom divadle v Bratislave, kde spieval Ferranda v Così fan tutte, grófa Almaviva v Barbierovi zo Sevilly a Tamina v Čarovnej flaute. Ďalej vynikol v úlohe Tamina v Čarovnej flaute na turné v roku 2016 v Japonsku so Štátnou operou v Prahe. Po mimoriadne úspešnom lete v roku 2017 ako Lenski v Eugenovi Oneginovi na Letnej opere Zommeropera Alden Biesen v Belgicku
začal sezónu v Divadle Lübeck, kde zožal veľký úspech ako vynikajúci Tamino v Čarovnej flaute a ako skvelá labuť v Carmine Burane a tiež spieval Cassia v Otellovi a opäť grófa Almaviva. Ako koncertný spevák dostal Juraj Hollý pozvanie spievať v Mozartovom Rekvieme v Japonsku a Singapure pod taktovkou dirigenta Thomasa Hengelbrocka. Počas slávnostného odovzdávania cien Európskeho dedičstva v roku 2011 účinkoval v titulnej úlohe v Lisztovom Donovi Sanchezovi v Concertgebouw v Amsterdame pod záštitou Placida Dominga. Juraj Hollý je víťazom mnohých medzinárodných súťaží. Za všetkých spomeňme najmä Medzinárodnú spevácku súťaž A. Dvořáka v Karlových Varoch (1. cena, 2009), Medzinárodnú súťaž Hansa Gabora Belvedere (špeciálna cena, 2010) a súťaž Ad Honorem Mozart v Prahe (1.cena, 2010).
Filip Bandžak svoju spevácku kariéru zahájil v Kühnovom detskom zbore (Prague Philharmonic Childern’s Choir) pod vedením J. Chválu. Svoju sólovú dráhu začal už v roku 1993, keď účinkoval v Českej republike, Nemecku a Poľsku v hlavnej úlohe detskej opery Hansa Krásu Brundibár. Svoj prvý „malý úspech na veľkej scéne“ dosiahol už vo svojich jedenástich rokoch na scéne pražského Národného divadla ako Páža v opere G. Verdiho Rigoletto, debutoval v Štátnej opere v Prahe v úlohe maliara Marcella v opere Bohéma G. Pucciniho. Absolvoval širokospektrálne štúdium, zahŕňajúce odbor psychológie a hudobnej kultúry na Západočeskej univerzite v Plzni a opery na Hudobnej fakulte Ruskej akadémie múzických umení v Moskve (GITIS) v triede R. Nemčinskej, pod vedením sólistu Veľkého divadla v Moskve, barytonistu J. Vedenejeva a Svetlany Varguzovovej. Po návrate zo zahraničia vystupoval v koncertných sálach a divadlách mnohých miest Českej republiky, v európskych krajinách, Malajzii, Peru, Singapure, Číne a Kanade. Od ukončenia štúdia úzko spolupracuje s legendárnym ruským basistom J. Nesterenkom. Filip Bandžak je laureátom Medzinárodnej súťaže Mikuláša Schneidera-Trnavského, získal I. cenu na Medzinárodnej súťaži Antonína Dvořáka v Karlových Varoch. Stal sa laureátom významnej súťaže v Ázii – Čínskej medzinárodnej speváckej súťaže (CIVC) v Nigbe, kde súčasne získal Grand Prix
za najlepšiu interpretáciu čínskej árie v čínskom jazyku. V gréckych Aténach sa stal laureátom i jednej z prestížnych svetových súťaží – Medzinárodnej súťaže Maria Callas Grand Prix 2009, ktorá sa konala pod záštitou Ministerstva kultúry Grécka a UNESCO. V ruskom Pljose sa stal laureátom Prvej medzinárodnej speváckej súťaže F. I. Šaljapina. Získal o. i. najvyššie ocenenie Europskej únie v oblasti operného spevu Zlatá Europea. Účinkoval na medzinárodných hudobných festivaloch, ako sú Bártok v maďarskom Miškolci, na najväčšom Medzinárodnom ázijskom hudobnom festivale v čínskom Harbine, na európskom organovom festivale v Ruskej Samare. S veľkým úspechom predstavil tvorbu súčasných českých skladateľov na Medzinárodnom hudobnom festivale súčasnej hudby v peruánskej Lime. Pravidelne sa zúčastňuje turné so sólistami Veľkého divadla v Moskve, spolupracuje s Mariinským divadlom v Petrohrade.
Slovenský filharmonický zbor je prominentným reprezentantom slovenského profesionálneho zborového umenia. Do hudobného diania vstúpil v roku 1946 ako Miešaný zbor Československého rozhlasu a počas prvých rokov ho viedol jeho iniciátor a zakladateľ, dirigent Ladislav Slovák. V roku 1955 sa vedenia kolektívu ujal Jan Maria Dobrodinský, ktorý sa svojou viac než dvadsaťročnou činnosťou nemalou mierou zaslúžil o profiláciu a umelecké napredovanie ansámblu, začleneného v roku 1957 – už pod dnešným názvom – do zväzku telies Slovenskej filharmónie. Roku 1977 funkciu zbormajstra prijal Valentin Iljin, ktorého vystriedal vynikajúci znalec zborového spevu Lubomír Mátl, po ňom sa na ďalšom zveľaďovaní interpretačnej úrovne podieľali Štefan Klimo, Pavel Baxa, Pavol Procházka a Marián Vach. V tradícii zvyšovania interpretačnej úrovne zboru pokračovali Blanka Juhaňáková (1991 – 2001) a Jan Rozehnal (1991 – 2003). V sezóne 2003/2004 bol umeleckým vedúcim a hlavným zbormajstrom SFZ Marián Vach. V rokoch 2005 – 2014 zastávala post hlavnej zbormajsterky Blanka Juhaňáková. Od roku 2014 plní funkciu zbormajstra Slovenského filharmonického zboru Jozef Chabroň. Za polstoročie intenzívnej umeleckej aktivity SFZ vyrástol na teleso mimoriadnych kvalít a dnes už patrí k najlepším európskym ansámblom svojho druhu. Jedinečný technický arzenál, kultivovanosť prejavu, ideálna zvuková rovnováha hlasových skupín, ale aj interpretačná pohotovosť, spoľahlivosť a príkladná umelecká disciplína sa premietajú do suverénnych výkonov, plných tvorivého napätia a výrazovej sily, ktoré pri vzájomnej spolupráci ocenili mnohí renomovaní dirigenti, medzi nimi takí svetoznámi majstri taktovky ako Claudio Abbado, Serge Baudo, Bertrand de Billy, Jean-Claude Casadesus, James Conlon, Dean Dixon, Christoph von Dohnányi, Vladimír Fedosejev, János Ferencsik, Daniele Gatti, Pedro Halffter, Riccardo Chailly, Dmitrij Kitajenko, Zdeněk Košler, Ondrej Lenárd, Alain Lombard, Fabio Luisi, Lorin Maazel, Kurt Masur, Zubin Mehta, Franz Welser-Möst, Antonio Pedrotti, Libor Pešek, Ľudovít Rajter, Helmuth Rilling, Karl Richter, Esa Pekka-Salonen, Peter Schreier, Pinchas Steinberg, Hans Swarowsky, Václav Talich, Emmanuel Villaume a Ralf Weikert. Okrem pravidelnej činnosti na domácej pôde zbor každoročne absolvuje množstvo zahraničných zájazdov, ktorých cieľom sa stali bezmála všetky európske krajiny, ale aj Maroko, Turecko, Japonsko a Omán. Zbor spolupracoval s prestížnymi zahraničnými orchestrami ako Berlínski a Viedenskí filharmonici, Viedenskí symfonici, Izraelská filharmónia, Orchestre de Paris. Svojimi výkonmi prispel k lesku významných medzinárodných festivalových podujatí (Viedeň, Salzburg, Londýn, Praha, Perugia, Edinburg, Berlín, Atény, Madrid, Paríž, Mníchov, Štrasburg). Jeho bohatá diskografia obsahuje nahrávky pre slovenské i zahraničné televízne a rozhlasové stanice, ako aj pre renomované nahrávacie spoločnosti, z ktorých možno spomenúť OPUS, Supraphon, Deutsche Grammophon, Hungaroton, Sony, Marco Polo, Naxos, Nuova Era, Decca a mnoho ďalších. Medzi významné udalosti koncertnej sezóny 2017/2018 patrilo účinkovanie na festivale BBC Proms pod vedením Semjona Byčkova, vystúpenia vo Viedenskej štátnej opere, v Čechách, Monte Carle (s Jurajom Valčuhom), Turíne (s Jamesom Conlonom), Dortmunde (s Gabrielom Feltzom), uvedenie záverečného koncertu festivalu Pražská jar spolu so Slovenskou filharmóniou a jej šéfdirigentom Jamesom Juddom, ako aj koncerty v rámci festivalov v rakúskych mestách Sankt Florian a Neuberg an der Mürz.
Jozef Chabroň ukončil štúdium v roku 2007 na VŠMU v Bratislave v odbore zborové dirigovanie pod pedagogickým vedením Blanky Juhaňákovej. V roku 2006 mal možnosť spolupracovať so Slovenským filharmonickým zborom ako asistent hlavnej zbormajsterky Blanky Juhaňákovej. Od sezóny 2013/2014 pôsobí samostatne ako zbormajster (SFZ). Pripravil SFZ na uvedenie množstva vokálno-inštrumentálnych diel ako napríklad Dafnis a Chloé M. Ravela, Nokturná C. Debussyho, Stvorenie J. Haydna, Kristovo detstvo H. Berlioza, Lobgesang F. Mendelssohna Bartholdyho, Žalm zeme podkarpatskej E. Suchoňa, Messa di Gloria G. Pucciniho, Rekviem G. Verdiho, Symfónia č. 13 Babij jar D. Šostakoviča, Stabat Mater K. Szymanowského a G. Rossiniho, Persefona a Oidipus Rex I. Stravinského, Glagolská omša L. Janáčka, Vojnové rekviem B. Brittena, Gurrelieder A. Schönberga. V premiére uviedol diela Missa pro defunctis E. Kráka, Missa pro nobis R. Bergera, Apolloopera M. Piačeka, Carmina austriaca G. Wirtha a ďalšie. Najvýznamnejší umelecký počin v jeho doterajšej kariére predstavuje kompletné naštudovanie Schönbergovho diela Mojžiš a Áron pre Operný dom v Zürichu (2011), ktorého premiéra sa uskutočnila pod taktovkou dirigentskej legendy Christopha von Dohnányiho a príprava SFZ na účinkovanie v opernej produkcii Chovančina M. P. Musorgského pre Viedenskú štátnu operu. Dirigoval samostatné
koncerty SFZ v Hamburgu, Bratislave, Žiline a Piešťanoch. V sezóne 2017/2018 spolupracoval s BBC Singers, Viedenskou štátnou operou, Filharmonickým orchestrom v Monte Carlo, Dortmundskými filharmonikmi, Tonkünstler Orchester či symfonickým orchestrom RAI Torino. V sezóne 2018/2019 spolupracuje s Viedenskou štátnou operou, Bruckner Orchester Linz, Royal Opera House Muscat v Ománe a Tonkünstler Orchester.